Dag ett :)

Eftersom att alla gör sånt här tänkte jag också göra de :D
Dag 1 - Presentera mig och min häst
Dag 2 – Det bästa/sämsta med min häst
Dag 3 – Redskap/utrustning jag inte klarar mig utan
Dag 4 - Favoritbilderna på min häst
Dag 5 – Något annorlunda med min häst
Dag 6 - Det här shoppar jag helst i hästväg
Dag 7 - Min favoritgrej i stallet
Dag 8 - Min hästs vardagsoutfit
Dag 9 – Mitt bästa hästminne
Dag 10 - Mina drömmar
Dag 11 - En bild på stallet och omgivningen
Dag 12 - Det här saknar jag
Dag 13 – En ny tagen bild och 5 punkter som beskriver min häst
Dag 14 – Varför får ridning mig att må bra
Dag 15 – Något jag och min häst har gjort som jag är stolt över




Dag 1:
Jag heter Emmy och är 13 år snart 14,på min fritid är jag i stallet(läs:på de stället jag är mest).
Jag älskar djur är en riktig djurvän har två ponnys och tre hundar.
Själv har jag inte ridit så länge men har fått mycket hjälp av min "farmor" har ridit i ca 4 år.
Min första ponny hette Maxi power och var en b-ponny,min andra ponny var Just Countess och hon var en c-ponny nu har jag en c-ponny och en d-ponny.
Jag tävlar i hoppning och just nu tävlar jag msv b och hoppas att kvala till msv a med min c-ponny.
Min klubb?
Ja ni undrar kanske vilken klubb jag tävlar för? Jag tävlar för stora ekeby RK världens bästa klubb :D
Vi hoppade elit förra året men synd hade jag en sjuk ponny så vi kom inte upp i år igen menmen vi har två div 1 lag tror jag :)





Castillia!
Castillia är mitt c-ponny sto.
Hon är född 1999 och är världens bästa ponny :)
Jag köpte henne 17 mars 2009.
Vi har inte så mycket placeringar för hon är en väldigt svår ponny.
Hon är väldig het men jätte snäll iallafall.
Vi började tävla LB i maj 2009 och det börjde med ett stopp, vi hoppade vår första LA sommaren 09 men jag utgick för de gick för fort.
Fortsatte hoppa LB tills hösten 09 då jag hoppade LA igen och det gick jätte bra.
Hösten 2010 kvalade jag till msv och startade en helgen efter det gick sådar :/ vägarde ut mig men helgen efter var en nationell och fick ett stopp och 2 rivningar men var jätte nöjd.





Love me 2!
"Lennart" är en d-ponny valack född 2005 jag köpte han vintern 2009.
Då hade han inte hoppat eller tävlat någonting så den vintern åkte vi till Stina Lillje nästan varje helg och tränade han, och våren 2010 åkte vi på vår första tävling en LD han slets sig ur transporten och var helt galen på tävlingen men konstigt nog kom vi runt felfritt :)
Vi fortsatte åka ut på tävlingar och startade snart våran första LB med en rivning på sista hindret.
Då tänkte vi att vi kanske skulle anmäla han till 5års champinatet men var en felfri i från att få hoppa.
Iår ska vi satsa på 6års champinatet som går i LA.




Kram Emmy ! <3

Kommentarer
Postat av: Emelie Jansson

sv: okej, om jag bara får en mejladress så kan jag mejla över dom :)

2011-02-21 @ 11:11:51
URL: http://fjordyy.webblogg.se/
Postat av: Emelie Jansson

sv: precis, med den vita , skickar bilderna alldeles strax :)

2011-02-21 @ 18:18:37
URL: http://fjordyy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0