Alla mina hästar!

Vi börjar med hästen som jag fick eller aa farfars fru ägde henne så jag skulle börja rida på henne lite smått.Kul tänkte jag men sen så märktes det att hon hade gått galopp och hoppat sm och var en av Sveriges bästa B-ponnyer Maxi Power.Det var alltså Maxi som jag red när jag fick henne var hon 21 år? men de märktes absolut inte.Jag kunde inte alls rida när vi fick Maxi men jag försökte någon gång i veckan egentligen var jag jätte rädd att rida på Maxi för hon var så pigg så pappa longerade alltid mig.Jag vågade inte galoppera för då stack hon typ.Vi kom aldrig ut på några tävlingar.



När jag ridit Maxi i ett tag så ville farfar att jag skulle ha en egen häst en c-ponny jag och farfars fru åkte iväg till en av deras kompisar som hade hur mycket hästar som helst.Men när jag kom dit fick jag rida två ponnysar ena hette Just Countess och den andra kallades Bettan.Jag började med att rida Grevinnan och jag tyckte det var hur kul som helst hon var pigg och glad för att vara 19 år och för att inte vara igång.Sen var det dags för Bettan men usch vilken ponny seg och neej usch kommer inte ihåg så mycket från den ponnyn..
Sen hoppade jag upp på Grevinnan igen och jag vågade inte galoppera eller hoppa men jag ville ha Grevinnan som hade hoppat massa Sm och 130 internationellt så hon blev det.
Den ponnyn hade ett hjärta av guld hon ställde alltid upp.Jag började med att ha Maxi och Grevinnan samtidigt men det funkade inte så bra så Helen (farfars fru) skickade iväg Maxi till en familj i Tyskland som skulle rida och tävla henne.Dem passade verkligen jätte bra tillsammans och dem vann nästan alla klasser tillsammans men gud vad jag grät när hon åkte usch.. Saknar den lilla ponnyn :( Aja när hon varit där i några år åkte hon på fång blev avlivad.Så där slutade Maxis och min resa men den fortsatte med Grevinnan.Jag började rida för en tränare som lärde mig allt från grunden och tillslut kunde vi åka ut på våran första tävling och det blev en LD och LC var nolla i båda klasserna.LD var en clearound och LC var en A:0+A:0 och vi blev trea på våran första tävling jag var hur nervös som helst kunde ingenting och vrickade lillfingret i LD så ville egentligen inte hoppa LC ;) 


Här är vi på våran första tävling ;)
Vi fortsatte träna och tillslut blev vi ett ekipage som alla såg upp för ;) Hon var en riktig rosettplockare och en liten speed häst.När jag haft henne i tre år sålde vi henne som skogsmulle häst.Då var hon 23 år och jag ångrar verkligen inte att jag sålde henne till den familjen dem älskade henne hur mycket som helst hon gick i stora gräshagar blev riden lite då och då.Men efter två år där tog hennes liv slut det var i höstas mitt liv blev hur jobbigt som helst jag sitter och gråter nu när jag skriver de här.Världens älskade ponny fick fång och kunde inte gå.Jag åkte dit några dagar innan och visste inte om att hon var så dålig..Så berättar dem att hon ska avlivas :( Det var det värsta som hänt mig.Jag gick in och stog och kramade henne länge och sa "Vi ses igen<3 älskar dig mest" Nej nu kan jag inte skriva mer om henne :'( Gråter för mycket...








Sista året med världens finaste <3







Sista gången jag satt på världens finaste <3

Kommer en till del om Castillia,Lennart och Rogga imorgon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0